Sunday, May 17, 2009

SELAMAT HARI GURU



Jika ada lafaz lebih tinggi daripada “terima kasih” maka itulah ucapan yang harus aku berikan kepada insan yang bergelar guru yang selama ini telah banyak berkorban untuk mendidik insan menjadi manusia yang berguna.
Seawal usia 7 tahun, aku telah mula dididik oleh para guru hinggalah sekarang, walaupun gelaran mereka telah berubah dari guru semasa di zaman persekolahan kepada pensyarah di institusi pendidikan tinggi sekarang. Namun jasa dan pengorbanan mereka amatlah besar dalam mendidik anak bangsa untuk dinilai. Semua orang boleh menyampaikan ilmu, namun untuk mendidik dan membentuk seseorang itu memerlukan pengorbanan dan kesungguhan yang tinggi dan tidak mengenal putus asa.
Dalam usaha kita menuntut ilmu, kita haruslah menunjukkan rasa hormat kepada guru kita agar ilmu yang kita tuntut itu diberkati oleh Allah s.w.t. Akhir kata, marilah kita mengenangkan kembali jasa dan pengorbanan guru terhadap diri kita selama ini, serta sentiasalah berdoa kepada Allah, untuk kesejahteraan mereka.
Selamat Hari Guru

1 comments:

alepponaim said...

saya rasa saya penah nampak awak kat tempat derma darah hari tu?betul x?