Saturday, January 10, 2009

SEJENAK DI RAPAT UMUM RISE FOR GAZA


10 Januari, bertempat di stadium Melawati Shah Alam, satu program rapat umum yang dianjurkan oleh Aman Palestin bagi menyuarakan bantahan rakyat Malaysia terhadap kekejaman rejim zionis dan sekutunya, serta turut menyuarakan sokongan kepada perjuangan pejuang-pejuang Palestin mempertahankan hak dan agama dari terus ditindas.
Lebih kurang jam 10 pagi, rapat umum ini bermula dengan ucapan dari pelbagai wakil-wakil NGO, parti politik, serta wakil dari Palestin. Lebih 5000 peserta yang hadir pada rapat umum kali ini. Turut diadakan ialah kutipan derma bagi rakyat Palestin.
Secara ringkasnya, ucapan-ucapan dari pelbagai wakil NGO, parti politik serta wakil Palestin secara terus mengecam tindakan zalim rejim zionis dan menuntut tindakan kita semua untuk membela dan memberi pelbagai bentuk sumbangan yang termampu kepada penduduk Palestin yang telah sekian lama ditindas oleh rejim Zionis.
Turut disertakan beberapa lagu perjuangan diantara satu-satu ucapan yang mampu untuk menyuntik semangat untuk terus membela rakyat Palestin dan menentang rejim Zionis serta sekutunya.
Akhir kata semoga program yang dijalankan ini mampu untuk memberikan kesedaran kepada kita semua, bahawa betapa pentingnya kita sebagai umat Islam di akhir zaman ini saling menyintai antara satu sama lain. Sebagai mana kisah-kisah perjuangan para sahabat Rasulullah dahulu dalam menegakkan syiar Islam.
“Dan orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan, sebahagian mereka(adalah) penolong bagi sebahagian yang lain.”(al-Anfal (9):71)

0 comments: