Saturday, February 14, 2009

JANGAN BIADAP

Kali bukannya kisah seorang yang “digelarkan” sebagai penderhaka dengan seorang Sultan, tetapi kepada Sisters In Islam (SIS), agar jangan cuba merosakkan agama Islam. Jika kita sering melaung-laungkan untuk mempertahankan kedaulatan Sultan, namun mengapa tidak kita melaungkan untuk menentang musuh yang ingin memporak perandakan agama Islam ini.
Terbaru pada 13 hingga 18 Februari ini bertempat di hotel Prince, Bukit Bintang akan dianjurkan satu program Musawah anjuran Sisters In Islam (SIS) yang dirasmikan oleh salah seorang pemimpin negara. Program ini dilihat untuk membincangkan nilai-nilai Islam Liberal yang mana merupakan antara bentuk penyamaran baru musuh untuk mengelirukan fikiran umat Islam. Menurut Dr. Wan (PUMPP), musawah juga bakal mengenengahkan isu hak samarata antara lelaki dan perempuan dalam kekeluargaan Islam melalui hukum-hakam seperti poligami, faraid, ketaatan isteri, izin keluar rumah, aurat wanita, dan sebagainya. Hukum-hakam ini bakal dipertikaikan dengan melanggar segala Syariat yang dibawa oleh al-Quran dan al-Sunnah.
Islam itu sebenarnya sudah lengkap, dan tidak perlu lagi kepada Islam Liberal, jangan salah faham kepada Islam jika kita tidak mendalaminya betul betul. Menurut prinsip asas Islam, kaum wanita adalah dipandang sebagai makhluk manusia yang mempunyai roh kemanusiaan yang sama dengan kaum lelaki, sebagaimana firman Allah yang bermaksud “Wahai sekalian manusia bertaqwalah kepada Tuhanmu yang telh menciptakan isterinya(Hawa) dan dari kedua-duanya Allah membiakkan kaum lelaki dan kaum perempuan yang ramai”(Surah An-Nisa). Disini ternyatalah bahawa kaum lelaki dan perempuan itu merupakan satu kejadian yang sama asal keturunan dan hak-hak mereka. Kaum wanita dalam Islam diberi kehormatan yang sewajarnya. Kehormatan mereka tidak boleh disinggung dan tidak boleh diumpat. Mereka juga tidak boleh diintip atau digeledahi rumahnya.
Akhir kalam, diharapkan kepada semua agar tidak mudah terpengaruh dengan propaganda untuk menghancurkan Islam ini, dan kepada pemimpin negara seharusnya mengambil tindakan yang lebih tegas dalam isu agama ini, bukannya terlalu menyibukkan diri dalam urusan dunia. Sekian

0 comments: