Friday, November 21, 2008

DENGAN KEIZINAN-NYA..

Alhamdulillah tepat jam 11.30 pagi, waktu Tanjung Malim selesailah sudah perjuangan ku dalam menuntut ilmu untuk semesta ini. Kertas ujian Insrumentasi Asas menjadi kertas ujian ku yang terakhir dan penuh dengan pelbagai dugaan bagi semester ini, selepas terpisah lebih kurang 9 hari dengan kertas yang terakhir. Nak kata bleh jawab, ade yang tak leh jawab jugak. Ape-ape pun setelah berusaha, yakin dan penuh tawakkal ku kepada Allah.
“ Pijol, bentuk electrodynamometer macam mane?. Aku lupa la, aku ingat gelung lepas tu ada benda bergerak kat tengah-tengah. Tanya ku kepada rakanku yang berada di depan aku, selepas kertas jawapan dikutip. Alhamdulillah ada soalan yang aku mampu jawab, walaupun tahap konfiden tu rendah.
Dalam 9 hari tu macam-macam benda aku telah lakukan, bukan setakat study jer, malah blog ini juga aku buat dalam selang waktu tersebut juga. Kalau study pun paling lama aku boleh tahan 2 jam jer, lepas mulalah gelisah nak buat benda-benda lain. Mungkin aku kena ubah tabiat ni kot.
“ Ma ore abis doh prekso(exam), baru abis td. Kata ku dalam talian kepada ibuku. Pah bilo balik? Tanya mak ku kembali. Esok pukul 3 naik KL ore turun muse( Bandar Gua Musang). Sekadar ingin memberitahu ibuku, agar terlintas dihatinya untuk mendoakan kesejahteraan anaknya selalu.
Apa- apa pun, dengan keizinanNYA lah, aku berada di situasi ini sekarang, dan dapat menjalani peperiksaan ini dengan sepenuhnya. Tapi nikmat yang paling besar ialah nikmat Islam di dalam diriku ini.

0 comments: