Friday, November 21, 2008

SELAMAT BERCUTI




Setiap sesuatu pasti ada permulaannya dan juga pasti ada pengakhirannya. Bermula minggu depan maka berakhirlah sudah pembelajaran sesi 1 bagi tahun 2008/09 ini di UPSI. Mungkin sudah ada dikalangan kita yang bercuti awal kerana telah habis menduduki semua kertas ujian, dan tidak kurang juga yang terpaksa menunggu hingga ke hari terakhir iaitu hari jumaat untuk menduduki kertas ujian mereka.(Termasuklah diri ku)
Walau apa pun di kesempatan ini saya ingin mengucapkan selamat bercuti kepada semua teman-teman khususnya yang mengenali diri ku ini. Kepada sesiapa yang pulang dengan kenderaan sendiri berhati-hatilah di perjalanan nanti.
Walaupun pada zahirnya kita bercuti, namun biarlah kehidupan seharian kita nanti penuh dengan pembelajaran. Akhir sekali jangan biarkan IMAN kita turut cuti, biarlah IMAN kita itu sentiasa bergerak untuk mencari keredhaan-NYA.

"Dan hendaklah kamu membawa bekal dengan secukupnya, sesungguhnya sebaik-baik bekal itu ialah takwa; dan bertakwalah kepadaKu wahai orang-orang yang berakal." (maksud al-Baqarah: 197)

0 comments: